|
2013-04-11 21:44:16, csütörtök
|
|
|
Iskolai terror, állami támogatással?
Írta Antiszegedi 07Apr
Előítéletek, rasszizmus, gyűlöletkeltés, a másik oldalon pedig esélyegyenlőség, tolerancia, egyenlő bánásmód. Nap mint nap halljuk ezeket a kifejezéseket, beleégtek a dobhártyánkba. Már-már kellemetlenül érezzük magunkat, ha csípőből nem határolódunk el az egyik szócsokor hallatán, a másikra felfigyelve pedig ne bólogatnánk támogatólag. Sajnos ezek a polkorrekt formák már réges-régen beférkőztek az oktatásba is. Arra a területre, ami nekünk, magyaroknak talán a legfontosabb lenne.
Mert hát lássuk be: különféle gazdasági szabadságharcoktól, csodafegyverektől, unortodox megoldásoktól, nem várhat megoldást senki. Az olaj sem fog szökőkútként feltörni. A kitörési pont az oktatás megalkuvás nélküli fejlesztésében, a K+F támogatásában keresendő, amellyel már középtávon is komoly áttörést lehetne elérni. Példaként említhetjük a finneket, akiknek szintén nincs hatalmas mennyiségű energiahordozója, mégis hazájuk a földrész és egyben a világ egyik leggazdagabb és legversenyképesebb országa. Rendkívül magasan képzett, alaposan megrostált, anyagilag is megbecsült tanárokkal, átgondolt, stabil iskolarendszerrel. Náluk sem volt ez mindig így, Európa egyik legszegényebb országából váltak éltanulóvá. A náluk is ,,működő" liberális demokráciára itt most nem térnék ki, a multikulti erőltetése arrafelé is időzített bombaként ketyeg.
Álljon itt egy ,,szép" példa a magyar oktatási rendszer visszásságaira: még a 2010-es tanévben egy belügyi rendészeti (!) tanintézményben néhány tanuló rendszeresen a ,,buzi" szóval illette az egyik oktatót szokatlan hangmagassága miatt. Erre föl a minap az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) elmarasztalta az iskolát, mert nem lépett fel azokkal a diákjaival szemben, akik vélt szexuális orientációja miatt zaklatták a magyartanárt.
Tetszik érteni?! Nem, nem azért, mert durván sértegették a tanárt, hanem azért, mert a buzizással sérül az esélyegyenlőség, és elmarad a másság tisztelete! Mintha nem lenne nekünk elég a Magyar Helsinki Bizottság, a TASZ meg a többiek áldásos tevékenysége, a hatóság is ugyanabból a kottából fújja a nótát. Nyilvánvalóan attól még nem lesz valaki homokos, hogy magasabb hangja, bár állítólag a tanár is többször beszélt a diákoknak az elfogadás fontosságáról. A kölykök egyébként annyival megúszták az esetet, hogy csak négyest kaptak magatartásból. És ugye ők lesznek a jövő ,,rendőrei". Nem mondom, hogy ez az ország legnagyobb problémája, hogy lebuziznak egy tanárt, de ha ennyire sikerül fegyelmet tartani egy rendészeti iskolában, akkor mi mehet Ózdon? Valószínűleg az, amit a szerencsétlen konyári tanárember is őszintén elmondott a kamerába, akit az eset után rögtön ki is rúgtak ,,rasszista" kijelentései miatt: cigányterror. Az iskolában fenyegetőző ,,kiscsalád", tanárt alázó nyolc-tízévesek, üvöltözés az órán, akár fizikai bántalmazás a tanerő ellen. A sarokban meg talán ott ül a magyar gyerek, aki mindezt jó poénnak tartva felveszi a telefonjával, hogy felrakhassa a Youtube-ra, mert náluk van otthon internet.
És akár csak a cigánybűnözés esetében, itt sem feltétlenül etnikai alapú megkülönböztetésről van szó. Mert zajlik az elcigányosodás, rosszabb esetben az elcigányosítás. Terjed a kulturális fertő. De ez nem indokolható pusztán a szociális helyzettel. A szegénység nem lehet akadálya a tisztaságnak, nem indokolhatja az intellektuális igénytelenséget sem. Éppen az oktatásból is hiányzik ez az igényesség. A gyerek nem a rendet, fegyelmet, kemény igazságosságot lát az iskolában, hanem a fenti jelenségeket. Ezek után pedig sajnos nem csodálkozhatunk, ha a magyar gyerek is követi sötétebb bőrű társait a cigányúton. Szerencsétlen tanárban meg hiába van meg a készség az egészséges fegyelmezésre, könnyen lehet, hogy egy rasszizmusnak titulált hangos szót követően már jön is az elbocsátás a szintén megfelelési kényszerrel küzdő igazgatótól.
Egy-két erőtlen próbálkozás van: pl. sok igazolatlan óra után megvonják a családi pótlékot, de szintén a Fidesz-kormány másik felvetését már nem sikerült átvinni: bedobták az iskolaőrség ötletét, aztán persze ők is meghátráltak, mert ugye ez már burkolt cigányozásnak számít...
Az oktatásból tehát ki kellene űzni mind ezt a polkorrektséget, mind a cigánygyerekek átvitt értelemben való mosdatását (hagyományos értelemben viszont bevezethetnék). Másik oldalról viszont vissza kell adni a tanárembereknek a nekik járó tekintélyt, megbecsülést, tisztességet. Persze ehhez hozzátartozik az is, hogy csak bizonyos szintet megütő, alkalmas embereket, és ne a devianciát népszerűsítő pedagógusokat engedjünk oktatói pályára!
Az oktatásra szánt költségvetési összegek viszont már régóta csökkennek, ez pedig nem sok jót sejtet. Egyelőre marad az elfogadás meg a másság tisztelete, másik oldalról pedig a buzizás meg a terror. Így újra és újra fel kell kiáltani, mert ez nem csak egy közhely: színvonalas oktatás, egészséges test-lelki nevelés nélkül nincs felemelkedés! Rengeteg munkával és kiművelt emberfőkkel érhető el a szebb magyar jövendő!
http://antiszegedi.com/2013-4-7/iskola-terror-allami-tamogatassal
Szitányi György
Úgy látom, talán hiba a saját nevemen írni, de én vállalom. A következményeket is, még ha a jelenlegi magyar törvényeket se magyaroknak, se törvényeknek nem tartom. Nem akarom feltartani az olvasót ahhoz, hogy méltó terjedelemben szólok ehhez a jó íráshoz, azt azonban elárulom, hogy az egyik egyetemen való tanítás mellett fogadásból elvállaltam egy cigány iskolának is csúfolt iskolában négy hónapra a napközis tanítónéni szerepét. A csúfolás lényege igaz volt. Nem teszem közzé, mert egy jövőbeni program része lehet, hogy hogyan viselkedtek a cigány gyerekek, és hogyan tanítottam meg őket viselkedni. Igaz, csak a rám bízottakat. A terror azonban ott is megvolt. Nem volt olyan fehér ember, aki el mert volna menni a zsíros kenyerekért, ha cigányok látták el a kapufelügyeletet. Igen, kevéssé tisztelt cigánynyaló polkorrektek: cigányterror volt. Gondolom, ismét van. Engem kerültek, és ha szóltam, nagy csend lett. Nem árulom el, hogy mit tettem ezért. Azt igen, hogy személyre szabottan választottam két, akár szélsőségesen eltérő módszer között. Fájdalom, amióta itt kitalálták a polkorrekt magatartást, az iskolai egyenjogúságot és hasonló baromságokat, képtelenség egy iskolában tanítani. Szerény vigasz, hogy a tananyag nem ér annyit, hogy megtanítsák, arról nem is beszélve, hogy olyan szellemi zavar van az oktatásban, hogy nem is érdemes. Tessék belegondolni, miféle világképe lesz annak, aki egyszerre tanulja történelem Spárta dilettáns módon megírt történetét, a hasonló színvonalú és bolsi szellemiségű Balassi-valamivel, ami semmire sem alkalmas, és hogy mindez szellemileg végképp szét legyen roncsolva, a filozófus Descartes koordinátageometriája is ezekkel egy időben tanítandó.
Az oktatáspolitika 1948 óta valami olyasmi, mint a Marat halála rövidített címmel ismert színmű szereplőinek karikatúrája.
Először is, hogy igazat adjak a szerzőnek: nemcsak polkorrekt nem lehet az oktatás, mert a tudás nem parlamentáris módon adható át, hanem - és főként - eleve nem lehet "demokratikus", ahogy azt Mórickáék kitalálták amúgy liberaliter. Aki tudást ad át, eleve magasabb rendű az oktatási kapcsolatban, mint az, aki átveszi az ismereteket. Nem egyenrangú a diák a tanárral. Aki ilyen idült marhaságot állít, menjen cigányiskolába napközisnek, biztosan rájön, hogy valamit rosszul tud.
A tananyag semmit sem ér, még akkor sem, ha lopott anyagból igyekszik a kormány valamit összehozni. Mégpedig azért sem, és ez a lényeg, mert ha jól felépített, életben való alkalmazásra alapított ismeretrendszert tanítanának is az iskolák (a napi testnevelés kell, de valamit a fejeknek is kapniuk szükséges), akkor is ki lehet dobni a legjobb tananyagot, akár a legeslegjobb rendszerben összeállítva, ha nincs hozzá pénz.
Az Orbán-Matolcsy páros képzelgésein eleve fennakadt volna az eredetileg kiváló jobbikos program, mert a kifizethetetlen államadósság "törlesztésébe" pumpált milliárdok helye a jövőt megalapozó oktatásban volna. Ezt magyarázza el valaki ennek a két méltóságnak!
Nem is a zseniális Klebelsberg példaértékű oktatás- és neveléspolitikájára utalok, ezt végre kezdik méltatni, ha megérteni nem is fogják, mert megérteni és ismerni sok olvasással és tőle tanulással, világos, nem marxedzett aggyal való feldolgozással sikerülhet csak. Ilyesmivel pedig egyetlen KDNP-s sem szolgálhat, hogy a Fideszt ne is említsem. Ennek a neo- és posztliberális társaságnak nincs módjában felfogni, hogy nem a gazdasági jólét pillanatnyi állapota fontos (hiszen nincs is), hanem a szellemi állapot, a jövő felnőtteinek képzése. Akár csupán arra, hogy a szükséges, de minőségi tudással vigyék tovább az országot.
Klebelsberg egyenrangú volt a gazdasági miniszterrel, de úgy, hogy valamiképpen mindig volt elég pénz a kiváló oktatásra, a szellemi és testi erő fejlesztésére. Hogy hogyan tette, megtalálható némely írásaiban, de kiolvasható az általa alkotott törvényhelyekből is.
Hóman Bálintnak a neve sem hangzott el. Miért nem? Amikor Klebelsberget elvesztettük (Isten nyugtassa!), Hóman Bálint vitte tovább az oktatás ügyét. DE AZ ALAPOK MÁR MŰKÖDTEK!
Egészséges államban "a nemzet napszámosa" megbecsült, tiszteletben tartott, fizetéséből családját eltartani képes ember. Igaz, olyan tudással, amilyennel ma már csak néhány kivétel rendelkezik, mert az egyetemeket is túltermelték ebben az országban, nemcsak a diplomával bíró állampolgárokat.
Zárszóként csak kérdést teszek fel.
1. Tudja az olvasó, hogy a kétféle érettségi előzménye az, hogy volt, aki elvégezte az utolsó középiskolai osztályt, de nem érettségizett, mert ahhoz - Klebelsberg szép szavával - "tompaelméjűségben szenvedett", és ezt nevezik ma érettséginek, mígnem az igazi érettségit helyettesítő izét "emelt szintű" érettséginek?
2. Tudja az olvasó, hogy az "emelt" szint egyik tétele az érett magyar ember anyanyelv-értése?
3. Tudja az olvasó, hogy a pénzért kapott diplomával a hülye is elmehet tanárnak, és amit a semmiből nem felejt el, arra taníthatja a tanítványait úgy, ahogy emlékszik?
4. Ismeri azt a statisztikai bravúrt az olvasó, hogy már nincsenek főiskolák, de még egyetemi főiskolai karok sem, hanem minden egyetem lett?
5. Tudja azt, művelt olvasó, a "bolognai" háborodottság már évek óta megbukott Olaszországban (is), de itt még mindig ontják a diplomásokat, akik három év ücsörgés után kapnak diplomát a semmiről, mert semmiféle szak nem tartozik ehhez?
6. Hallotta már olvasó, hogy a "mesterképzés" a plusz két év, ami alatt a semmit érő diplomához adnak még egyet, amitől valamilyen tudásnak "mestere" lesz az évekig, alkalmasint évtizedig egyetemre be-bejáró szegény senkiházi, aki egyike azon szegényeknek, akiknek luxusautói miatt már az egyetem orvosi rendelője is csak túra révén közelíthető meg?
7. Az hogy tetszik, drága olvasó, hogy a doktori címért nem önálló, saját kutatáson alapuló tudományos munkát kell végezni mostanában, hanem két év alatt megtanul doktor lenni, és mintegy 40 oldalas röpdolgozatot neveznek doktori disszertációnak?
Ez nem minőségi oktatás, nem testi-lelki nevelés és EGYETEMES TUDÁST adó oktatás, hanem parasztvakítás. Olvasó, elhiszi, hogy ennek lehet jó következménye a jövőben?
Nem vagyok a tandíj ellen tüntető gazdag egyetemisták pártján, de elítélem azt is, hogy az arra méltó professzorok professor emeritus címe alapján a rektorok kitalálták a rector emeritus címet maguknak, hogy milliós nyugdíjuk legyen.
Különben? Különben béke van, oktatás és nevelés nincs. Megyünk a jövőbe, hurrá! |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: következményeket, ismeretrendszert, energiahordozója, törvényhelyekből, kapufelügyeletet, polkorrektséget, esélyegyenlőség, disszertációnak, tanintézményben, oktatáspolitika, igénytelenséget, csodálkozhatunk, kifizethetetlen, állampolgárokat, tanárembereknek, posztliberális, parasztvakítás, feldolgozással, gyűlöletkeltés, cigánygyerekek, igazságosságot, elcigányosodás, visszásságaira, cigányiskolába, egyenjogúságot, elcigányosítás, fejlesztésében, intellektuális, olaszországban, magatartásból, cigánybűnözés, törlesztésébe, támogatásában, terjedelemben, következménye, nyilvánvalóan, másik oldalon, egyik szócsokor, másikra felfigyelve, polkorrekt formák, legfontosabb lenne, kitörési pont, oktatás megalkuvás, világ egyik, multikulti erőltetése, magyar oktatási, 2010-es tanévben, belügyi rendészeti, egyik oktatót, diákjaival szemben, buzizással sérül, másság tisztelete, Írta Antiszegedi, Egyenlő Bánásmód Hatóság, Magyar Helsinki Bizottság, Szitányi György, Hóman Bálintnak, Amikor Klebelsberget, Hóman Bálint, ALAPOK MÁR MŰKÖDTEK, EGYETEMES TUDÁST,
|
|
|
|
A nemzeti hovatartozás kulturá... Akarat Facebookon kaptam Segítsük barátainkat, hogy meg... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Esti kép Gyerekként sokat küzdöttünk az... képre írva Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Jó éjszakát Popper Péter szavai Miért nem menti meg Jézus a jó... George Byron - Ahogy itt jár -... Leonardo da Vinci gondolata Akarat Julian Brass gondolata Próbálj meg ... 69 éve hunyt el Albert Einstei... képre írva Akarat Facebookon kaptam Jónás Tamás – Végtelen b... Akarat Albert Einsteinről Segítsük barátainkat, hogy meg... Ami embereknek lehetetlen, az... Facebookon kaptam Régi emberek, akikre máig büsz... Makszim Gorkij gondolata Szép estét Paul David Tripp Április 21 210 éve született a SZÓZAT meg... Lóhere Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Szívem tiéd Jó éjszakát Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam képre írva Bertolt Brecht -től idézet Kellemes vasárnapi kikapcsolód... Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Hogyan éljünk boldogan, amíg m... Png telefon Szívem Paul David Tripp Április 20 Png kislány Albert Einsteinről Hogyan lehet Jézust szenvedély... Facebookon kaptam képre írva Facebookon kaptam A kételkedés kezelése Lóhere Adakozás Facebookon kaptam Egy lelki imádság Facebookon kaptam Facebookon kaptam Png fotel Nevem Tavaszi kép Makszim Gorkij gondolata Png nő Az a nap, amelyik nevetés nélk... Egy maradéktalanul uralt világ Akarat Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Png férfi Png fotel Áprily Lajos - Gyümölcsoltó Alázat George Byron - Ahogy itt jár -... Áprily Lajos - Gyümölcsoltó Png telefon Garai Gábor - Takarítás Örülök, hogy látlak! Sose bánj semmit Facebookon kaptam Facebookon kaptam Gyökössy Endre - Virágok virág... Leonardo da Vinci gondolata Alázat Szabolcska Mihály – Ákác... Facebookon kaptam Segítsük barátainkat, hogy meg... s immár én is felragyogva, ért... Tavaszi kép Osváth Erzsébet - Gólya a réte... Png csokor Régi emberek, akikre máig büsz... Reggel van Png fotel Hogyan lehet Jézust szenvedély... Facebookon kaptam Png virág
|
|
|
|
másik oldalon, egyik szócsokor, másikra felfigyelve, polkorrekt formák, legfontosabb lenne, kitörési pont, oktatás megalkuvás, világ egyik, multikulti erőltetése, magyar oktatási, 2010-es tanévben, belügyi rendészeti, egyik oktatót, diákjaival szemben, buzizással sérül, másság tisztelete, többiek áldásos, kottából fújja, elfogadás fontosságáról, kölykök egyébként, jövő „, ország legnagyobb, rendészeti iskolában, szerencsétlen konyári, eset után, iskolában fenyegetőző, tanerő ellen, magyar gyerek, cigánybűnözés esetében, kulturális fertő, szociális helyzettel, intellektuális igénytelenséget, fenti jelenségeket, egészséges fegyelmezésre, rasszizmusnak titulált, szintén megfelelési, családi pótlékot, iskolaőrség ötletét, oktatásból tehát, cigánygyerekek átvitt, nekik járó, devianciát népszerűsítő, oktatásra szánt, szebb magyar, saját nevemen, jelenlegi magyar, olvasót ahhoz, egyik egyetemen, cigány iskolának, napközis tanítónéni, csúfolás lényege, jövőbeni program, cigány gyerekek, terror azonban, zsíros kenyerekért, polkorrekt magatartást, iskolai egyenjogúságot, iskolában tanítani, hasonló színvonalú, filozófus Descartes, időben tanítandó, oktatáspolitika 1948, oktatási kapcsolatban, tananyag semmit, kormány valamit, napi testnevelés, legjobb tananyagot, legeslegjobb rendszerben, eredetileg kiváló, kifizethetetlen államadósság, jövőt megalapozó, zseniális Klebelsberg, gazdasági jólét, szellemi állapot, jövő felnőtteinek, gazdasági miniszterrel, kiváló oktatásra, általa alkotott, oktatás ügyét, nemzet napszámosa, diplomával bíró, kétféle érettségi, utolsó középiskolai, igazi érettségit, érett magyar, pénzért kapott, statisztikai bravúrt, egyetem orvosi, hogy tetszik, doktori címért, tandíj ellen, arra méltó, rektorok kitalálták, rector emeritus, következményeket, ismeretrendszert, energiahordozója, törvényhelyekből, kapufelügyeletet, polkorrektséget, esélyegyenlőség, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1821
- e Hét: 16051
- e Hónap: 27162
- e Év: 180658
|
|
|